Sunday, June 1, 2008

mengimbas kembali....

bismillahirrahmanirrahim....

alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya, aku dan family aku masih ag chat sehingga ke hari ini... syukur, alhamdulillah.... da lame da aku xcoret ttg aku kat cne.... selame ne, asek dok copy paste artikel yg aku rase bmanfaat unt sume orang... ari ne, rase nak berceloteh laa cket, hehe..

skang ne ngah bz kje, kje kat cc ne banyak dugaannya... orang kate, bez laa sbb leh rilek jee.... mmg laa bez, tp aku ne cepat b0ring cket.... hari2, asek on9 jer kje aku.... astaghfirullah, kenapa laa aku fikir camneh....??? aku xpatut kate camneh.... boring atau x, ini adalah kurniaan yg diberikan olehNya kpd aku...
daripada dok umah jer, bek gak kalo aku kjer... leh kumpul2 duit cket.... kalo dok umah, lagi laa b0ring... hehe...

teringat plak kenangan mase blaja kat skola dulu.... esp, mase f0rm 6 lu....
banyak kenangan n pengalaman yg telah aku lalui mase tuh.... arituh, masok jer l0wer 6, terus dok kat asrama... huk3.... xpe, mujurlaa aku ne jenis yg da biase tinggal kat asrama dari f0rm 2 ag.... xlaa rase kek0k mase g sane ( smk kg laut )... cme bezanya, asrama skola ne mmg besar, 2x ganda asrama smk mahmud mahyidin.... bez laa gak dok kat cne... aku ingatkan budak2 kg laut ne, s0mbong.... tp, alhamdulillah mase 1st day kat asrama ne, aku da dapat ramai kawan... d0rng mmg caring n sangat bek.... subhanallah, mmg aku bersyukur sangat dapat g skola ne n masok asrama skola ne... ade hikmahNya di sebalik sesuatu yg telah berlaku....

dulu, mase aku blaja kat skola smkmm, aku ne kurang aktif cket.... aku cume aktif dalam persatuan seni silat pusaka gay0ng malaysia (PSSPGM)... aku dilantik unt jadik pengerusi ... tp, mase kat smkkl, aku x aktif dalam silat... ntah laa....
aku memang minat bersilat dari dulu sampai laa skang... kalo orang nak suh aku tunjuk bunga2 silat tuh, maybe aku leh tunjuk yg simple2 cket.. hehe...
kalo mase blaja kat smkmm dulu, aku ne jenis pendiam n senyap jer.... mmg susah orang nak tengok aku cakap banyak.... tp, alhamdulillah dalam diri aku ne ade sikap peramah.... aku mmg suke berkawan.... kalo orang len xsuke sangat nak bgaul ngan budak2 kelas bawah.. aku plak sebaliknya.. aku memang suke berkawan ngan sume 0rang.... xkira laa, die tu pandai atau x... cantik atau x... bagi aku, sume tu xpenting.... yang penting ukhuwwah yang telah terjalin....

mase blaja kat smkkl, aku da pandai berdebat ngan orang.. hehe... pnah sertai perdebatan antara budak2 kelas aku.... tp, hanya setakat itu saje... aku xpgi jauh dalam bidang ne.... maybe, mase tuh aku rasekan yg dalam diri aku ade sifat kepimpinan kot.... mase nek f0rm upper 6, aku telah dilantik oleh warden asrama sebagai pen ketua asrama... subhanallah.. mmg aku pikul tanggungjawab yg besar.... aku redha jer... banyak masalah telah dirujuk kepada aku.... bayangkan , mase orang len bez dok stdy n tid0w... aku dan ajk2 tertinggi yang len... dikehendaki menghadiri mesyuarat.... mmg penat.... aku ne mmg terlalu tegas ngan adik2....
kal0 da tuh mjadi undang2/peraturan asrama, mmg kena ikot..... kalo x ikot, ade laa sesorang yang bakal ditegur oleh aku....

disebabkan sikap aku ne laa, ade segilintir adik2 yang selalu mber0ntak.... biase laa, remaja, mempunyai darah panas.... tp, biase laa.... kadang2 sakit kepala aku nka layan sikap d0rang....huk2... redha n sabar jer laa dengan karenah d0rang....

bersambung.......
aiseh, bersambung gak ke..??? ntah laa, aku da xder m0od ne....
sambung nanti esok2 laa plak.....
g pun, sape laa yng nak bace cerita aku ne...???
aku anggap blog aku ne sebagai diari on9 aku....
tempat unt aku luahkan perasaan dsamping letak artikel yang bmanfaaat ....

ma'assalamah wa ilalliqa'..
salam...

No comments: