Friday, July 24, 2009

ku di sini::.

bismillahirrahmanirrahim...

alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya, aku dapat lagi bernafas sehingga ke saat ini n sihat tubuh badan walaupun semalam sakit kepalaku kembali menyerang .. alhamdulillah, makin kurang sakitnya di saat ini.. dan kuharap juga family tercinta yang berada di kampung sana juga sihat alhamdulillah.. insyaALLAH.. dan kujuga berharap agar teman-teman tidak kira d luar mahupun d alam siber juga sihat dan sentiasa berada d bawah lembayung rahmatNya.. amin ya ALLAH.. ehm.. rasa-rasanya dah 2minggu aku xmeng'update' blogku ini.. maaf ya teman-teman..
semenjak dua menjak neh, aku sibuk sekali... memang, xpunya banyak masa untuk mengadap laptopku dan meng'update' blogku ini.. huk3.. hari ini, terdetik d hatiku untuk meng'update' blogku yang serba kekurangan ini.. apa yang nak aku kongsikan ya kali ini..??? ehm.. aku tiada idea.. dan memanglah aku pun bukannya bloggEr profesiOnal pun.. eheh.. aku hanya blogger yang mempunyai blog yang biasa-biasa je.. yang jarang dkunjungi oleh blogger-blogger ataupun teman-teman maya yang lain... tujuan ku berblogging adalah sebagai hobiku.. untuk mengisi masa lapangku.. dan blogku dijadikan tempat untukku meluahkan apa saja yang aku rasakan nak kukongsikan.. kongsi bersama siapa ya..??? entah..??? ehehe.. mungkin aja teman-teman mayaku.. :)huuu~ apa yang aku membebel neh..?? yaya.. yaya... eheh.. ^^

ehmm.. memangku sibuk sangat sekarang neh.. esaimen banyak.. ada esaimen yang nak kena submit pada hujung minggu ini.. walhal, baru je minggu lepas kami mendapat tajuk untuk esaimen tersebut!! ya ALLAH... memang terkejar-kejar aku dbuatnya.. ades~
dateline 1st esaimen pada hari jumaat ini, bersamaan dengan 31hb Julai 2009.. dan sebelum itu 1st presentku untuk sem ini ialah pada 29hb Julai 2009 iaitu pada hari rabu ini..! publiC speaking... ades~ tuh yang jadi sakit kepala tuh semalam... terlampau dok fikir sangat tentang esaimen... kan da sakit kepala tuh... huk3~ ku doakan supaya ALLAH swt mempermudahkan kerjaku.. harap ku dapat siapkan esaimen-esaimenku dengan jayanya.. insyaALLAH.. ~

apa yang terjadi ya sepanjang 2,3 minggu ini..??? selepas program Malam Bersama Rakan Penggerak Ad-din [RPA] malam 2minggu lepas.. aku sekarang telah mempunyai adik-adik usrah iaitu seramai 7 orang yang pada mulanya ialah seramai 13 orang.. dan alhamdulillah kami telah membuat usrah yang pertama pada malam sabtu lalu.. usrah telah kujalankan dalam keadaan yang santai je.. aku xmau rigid sangat sebab dari pemerhatianku , adik-adik usrahku ini baru pertama kali menghadiri usrah.. nanti, kalau aku terlalu rigid, terlalu skema.. nanti dorang akan bosan pulak.. alhamdulillah, usrah pertama berjalan dengan lancar.. dan alhamdulillah aku juga mendapat respon yang baik dari adik-adik usrahku.. alhamdulillah.. :) usrah yang seterusnya akan ku adakan pada malam esok d surau Al-falah insyaALLAH.. kuharap yang aku dapat menjadi naQibah yang baik bagi adik-adik usrahku.. insyaALLAH.. mudah-mudahan..

dalam minggu ini, asyk malam je. mesti aku akan menghilangkan diri dari rumahku.. ada je aktiviti yang akan ku hadiri... discussiOn... ceramaH.. dan pada malam selasa pada minggu ini jugak aku telah menjadi salah satu penonton untuk rancangan "Suara Siswa" [SS] terbitan RTM yang sebelum ini ku hanya saksikan dari kaca televisyEn.... alhamdulillah.. memang aku sangat senang kerana untuk pertama kalinya ku dapat menyaksikan SS depan mataku sendiri.. orang kata.. secara 'live'.. eheh.. ku dapat timba pengalaman dan ilmu yang begitu bermanfaat dari rancangan tersebut insyaALLAH..
sedikit teruja ku pada malam itu kerana pertama kali juga ku menyaksikan pengacara rancangan tersebut iaitu Dr.FaZley secara langsung. terdetik rasa kagumku pada beliau yang begitu santai ketika mengendalikan rancangan tersebut.. eheh .. :)

aku rasa biarlah setakat ini dahulu untuk kali ini.. kerana esaimen sedang menungguku... ~~~ mungkin aku akan mengambil masa untuk ku meng'update' blogku ini pada masa akan datang.. mungkin aja selepas ku selesaikan esaimen-esaimen yang terdekat ini.. k, illaliQa'

salam wbt..



2 comments:

BUJANG SUSAH said...

Assalamualaikum... ziarah dari sahabat.. ermmm.. nice blog... teruskan menulis. wassalam.

.::ukhti yaya::. said...

wa'alaikumussalam warah matullah.. iya, sykran krn sudi mampir ke blog ana.. iya, insyaALLAH~ jazakallah~