Thursday, April 2, 2009

sEtelah sekian lama~

bismillahirrahmanirrahim..

alhamdulillah, syukur ya ALLAH kerana dengan limpah dan kurniaMu ya ALLAH.. hamba masih lagi sihat walafiat sehingga ke saat ini.. harap keluarga tercinta yang berada nun jauh di sana juga insyaALLAH sihat dan sentiasa berada di bawah lembayung rahmatMu ya ALLAH.. amin.. selawat ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad saw serta sahabat-sahabat baginda..

setelah sekian lama..!! ehehe.. lamanya tak update blog nEh.. malas, tiada masa.. semuanya bercampur aduk.. huhhu.. alhamdulillah , selama aku berada di tanjong malim nEh.. rasa macam suatu ketenangan itu semakin meresap dalam diriku.. alhamdulillah.. syukur ya ALLAH.. kenapa aku mengatakan bahawa aku semacam makin mendapat ketenangan d sini..?? insyaALLAH, aku akan cuba detailkan dalam tulisan-tulisan aku yang seterusnya insyaALLAH..

ehm, alhamdulillah esaimen-esaimen, discussion-discussion, aktiviti-aktiviti pun alhamdulillah sudah berkurang kecuali yang melibatkan surau, esaimen yang grup last present yang hari isnin ini.. ya ALLAH, harap aku dapat buat yang terbaik untuk yang last ini.. amin.. makin kurang.. makin lapang rasanya... insyaALLAH akan membuatkan aku sibuk sedikit selepas ini kerana minggu final exam akan menjengah.. huhuh.. nervOus!! tp, sememangnya aku tidak sabar untuk menghabiskan last paper aku yang akan dijadualkan habis insyaALLAH pada 7hb 5 nanti.. xsabar rasanya mahu pulang koQ.. eheh.. ga tertanggung rasanya rinduku ini ke keluargaku... ma, ayah, kak, kakna, alOng, ada, asma, kakak, ngOh, abe dan bakal anak buahku yang insyaALLAH bakal lahir nanti.. eheh.. hampir 10 orang sudah anak-anak buahku... alhamdulillah.. syukur ya ALLAH.. tunggu ya sue pulang.. eheh.. ^^

ketenangan bagai berlumba-lumba untuk menjengah ke dalam hatiku sepanjang aku berada di sini.. alhamdulillah.. aku bersyukur ke hadratNya kerana memilihku untuk melalui kehidupan seperti ini d sini.. alhamdulillah.. tudungku yang dari bidang 60.. kalo di sini, kini alhamdulillah sudah pandai pakai tudung labuh.. alhamdulillah.. alhamdulillah.. alhamdulillah... syukur ya ALLAH.. sudah kenal apa itu usrah... sudah pandai apa itu erti ukhuwwah keranaNya.. subahanallah.. betapa indahnya hidup ini kurasakan.. ^^ dan beberapa perkara lagi... subhanallah.. wahai Rabb-ku, Tuhan Yang Maha Agung...janganlahlah Engkau bOlak-balikkan hati hamba sesudah Engkau berikan sinar kepada hamba ya ALLAH.. amin~

ehm, setelah aktiviti Rakan Muslim Super [RMS] semalam, aku telah ditawarkan ukhti Wani untuk menjadi naQibah pada sEm depan.. terkedu aku seketika... ya ALLAH.. adakah aku layak ya ALLAH untuk memegang tanggungjawab ini..?? sedangkan aku bukannya dari sekolah agama dulu... aku tidak pandai pun berbahasa arab... pengetahuanku tentang agama adalah sangat terbatas... masih banyak lagi kelemahan yang perlu aku perbaiki dalam diriku ini.. betapa banyaknya kelemahanku ya ALLAH... aku adalah insan yang biasa lagi hina d sisiNya.. pantaskah aku untuk menjadi naQibah pada sEm depan..?? setelah berbincang dengan panjang lebarnya dengan ukhti Wani, dan aku telah fikir dengan sedalam-dalamnya.. aku telah membuat keputusan untuk menerima tawaran ukhti Wani itu.. ya ALLAH, Engkau berikanlah hamba kekuatan ya ALLAH.. sesungguhnya hamba sangat memerlukan bantuanMu ya Rabb.. amin~ ukhti wani telah memberitahuku bahawa kami sekarang telah kesuntukan masa.. ini adalah kerana, tugas naQibah pada sem depan adalah sangat besar.. naQibah akan ditugaskan untuk memegang 12 orang jUnior sem 1 intake jUlai 2009/2010 neh.. subhanallah.. sampai 12 orang sekaligus!! terkejut aku.. ini bukan sorang dua.. tp, sampai 12 orang.. banyak tuh..! aku harap aku dapat jalankan tanggungjawab ini dengan baik.. amin~

pengalaman melucukan kat sini.. ehehe.. awal-awal hari tuh aku neh kalo da jumpa dengan yang bukan kelantan.. memang laju ja aku cakap bahasa malaysia baku.. eheh.. memang tak terkeluar langsung bahasa ibundaku :P... ngee~ apa lagi.. dorang tanya aku neh asal mana.. aku cakap la aku asal dari Serambi mekah.. dorang xpercaya..!! eheh.. tambahan pulak housemate aku orang sabah.. xder la sampai pandai cakap sabah.. tp, aku terikut-ikut sudah gaya dorang bercakap.. eheh.. ^~ sampai ngan orang lain pun sudah terbawa-bawa gaya sabah tuh.. huhu.. dorang pun tanya la aku.. asal sabah ea..?? hik3.. ada ke bagitahu aku neh asal sabah.. aku pun tanya la dOrang.. kenapa bgtahu aku asal dar sana.. dorang pn bgtahu la yang gaya percakapanku itu.. eheh. lucu.. ^^ apa pulak yang aku melalut nEh.. ?? ada-ada saja ukhti yaya nEh :P apa lagi nak taip nEh.. ehm, rasanya setakat ini saja buat kali ini.. tiada idea sudaa...

insyaALLAH, aku akan update lagi blOg aku ini.. :)
ilalliQo' insyaALLAH..


salam wbt..~~


2 comments:

robi said...

Subhanallah...walhamdulillah itu bukti kebesaran dan kasih sayang Allah ^.~

[ukhti yaya] said...

iya.. alhamdulillah.. mudah2an ana kuat akh.. kuat unt mghadapi cabaran y mndatang.. amin~

:)