Thursday, July 3, 2008

mengimbas kembali lagi....














(rindunyerr kat adik2 ness~~~)

bismillahirrahmanirrahim....

assalamualay'kum w.b.t..
alhamdulillah, syukurku ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurniaNya aku sekeluarga masih lagi chat walafiat ari neh.. selawat ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad s.a.w. dan sahabat-sahabat baginda... alhamdulillah, ari neh aku sudah chat sepenuhnya selepas baru jer sembuh daripada batuk-batuk cket pada seminggu yang lepas... huk3...

ehm... da lame aku xmenc0retkan sesuatu kat dalam bl0g aku neh... huhu
ehm, bl0g aku neh da bertukar rupa skang neh... alhamdulillah, aku blaja secara perlahan-lahan laa... ehm, mmg mula-mula tuh... aku memang blur cket sal bl0g ne... dengki gak time ziarah bl0g 0rang len.. haha.. apesal la ngan aku ness... dengki xtentu pasal lak... hahaha.. I should t0 b thankful laa... huk3... aku blaja dari teman baru yang kebetulan aku ziarah bl0g beliau pada last week... ehm, c0mel..!!! tu adalah tanggapan pertama aku mase masuk lam bl0g beliau... huhu... siap ngan buh lagu nasyid ag... ehm, pastuh idea datang mencurah2 lorr.. hahaha.. alhamdulillah...
pastuh, aku start tukar lay0ut dan tambah 2,3 items lam bl0g aku neh.... hehe..
alhamdulillah, sedikit berpuas hati laa.. sbb aku blaja sendiri tanpa tunjuk ajar dari 0rang len... pastuh, a little bit confuse l0rr about da haeder of her bl0g...
camner eak nak buh pic kat header tuh.????? alhamdulillah, aku pun try l0rr c0ntact beliau... dan kami bhubung melalui ym.. dan beliau telah ajar aku cara-cara nak letak pic kat header tuh.. syukran ya adk zahrina...^_^...

eh, panjang plak aku melalut kat atas tuh... huhu... aku nak sambung sal mengimbas kembali, hoh0ho... terpanjang plak intr0 kat atas... ades~~~
ehm.. arituh aku ade c0ret dan citer sal pengalaman mase aku f0rm 5 dan f0rm 6 arituh... pengalaman yang aku lalui mase d0k kat asrama arituh... mmg bez...!!!
dalam gembira pasti ade duka.. tol x..? ehm, maser dok kat asrama mase f0rm 6 arituh ade peristiwa yang xdapat dilupakan aku... sedih gak lorr... disebabkan peristiwa tu laa yang telah membuatkan persahabatan aku ngan salah s0rang teman rapat telah renggang sampai ke ari ness.. ya ALLAH , memang aku xmenginginkan benda tuh berlaku pada mase tuh... tp, mmg segalanya berlaku ngan begitu pantas ... huk3.. redh0 je laa... ade hikmah di sebalik kejadian...

disebabkan oleh peristiwa tuh, kawan aku neh cam anti cket ngan aku.. aku pon xtau naper dan ape laa salahku sampai die nak anti sangat ngan aku.. aku da banyak kali try mintak maaf ngan die... ades~ ramai yang telah menjadi saksi pd malam tuh tau bukan aku yang bersalah... tp, die yang degil xm0 memaafkan aku... huk3.. sabar je laa... tp, kal0 dalam anti-anti die tuh, die d0k senyap-senyap tuh xper gak... tp, ya ALLAH mmg die neh jenis yang xsayang mulut laa... aku juz banyak mendiamkan diri... disebabkan aku neh ajk tertinggi asrama.. ade jer benda yang die xpuas hati... kal0 kate dan tegur face t0 face tuh xper laa gak... neh, die men cakap belakang aku plak... kal0 benda yang die tegur tuh mmg salah, aku xkesa laa... tp, benda yg ditegur tuh... mmg benda yang da el0k daa... huk3... tu laa yang aku kate die neh mmg anti ngan aku...


aku da mmg banyak kali berendam air mata disebabkan 0leh sikap die... die siap tubuhkan geng membenci aku plak kat asrama... sasaran die adalah, adik-adik yang sering member0ntak ngan peraturan asrama yang telah ditetapkan 0leh pihak asrama...
kami ajk tertinggi asrama seringkali mempunyai masalah yang ditimbulkan mereka... aku tau, kat asrama len p0n alami masalah yang same dengan asrama aku... kal0 sekali dua xper gak die nak mengata aku... tp, hampir tiap-tiap hari die mengata aku... banyak kali gak laa die mmg sengaja mengata pasal aku depan adik-adik dan telah disedari oleh aku... ya ALLAH , sakitnya ati neh asek d0k saba ngan sikap die...
ade skali dua gak aku sempat berperang mulut ngan die... bukan niat aku nak mencari gaduh ngan die.. tp, mmg kesabaran aku telah berada dipuncak pada masa tuh... aku xdapat nak tahan sabar ag... tp, mujurlah telah dileraikan 0leh kawan-kawan kami... huk3..
kal0 ade s0mething happen kat asrama n then sampai k pengetahuan warden asrama, aku jugak yang die tuduh... ades~

ape salah aku..???? ya ALLAH, mmg hampir tiap hari gak l0rr aku berendam air mata...
sabar je laa yang leh aku buat pada mase tuh... ade gak aku luahkan kat adik2 sebilik aku dan kawan rapatku.. syukran sume yang sudi mendengar luahanku...
ehm, tp kal0 masalah antara kami setakat kat asrama saje aku xkesa...
tp, sampai merebak kat dalam kelas... huk3... kal0 ade kawan2 kami tanya sebab dan punca mengapa kami leh bergaduh, then die akan citer yang versi die punya.. sambil mengutuk2 aku plak tuh... iskh2.. sabar je laa....aku jugak xlupa untuk mengadu pada Yang Maha Esa...aku tau, ALLAH swt rindu unt mendengar rintihanku.... ya ALLAH... titipkanlah hamba kesabaran dalam menghadapi dugaanMu ya ALLAH.... ameen...

ehm, dulu.. aku ne jenis brutal cket laa... juz a little lorr... hehe.. alhamdulillah, skang ne dalam pr0ses blaja dan aku akan terus blaja.. insyaALLAH...
tp, bila difikirkan.. ehm... bile laa aku dapat jum[pe balik ngan kawan aku tuh...
aku nak teng0k, adakah die macam dulu ag... 0r da berubah... may ALLAH swt bless her.. ameen... kadang2 aku jadi kesian kat die... nape dalam diri die ade perasaan benci kat aku..?????? why..??? I wonder....... ehm,. aku juz harap die hepi jer skang neh... dan dapat melupakan peristiwa yang berlaku antara kami... aku pun da maafkan die...

s0ri lorr.. aku bukannya nak kutuk kawan aku tuh... aku juz nak meluahkan ape yang terbuku dalam hati aku jer... bukannya niat aku nak kutuk die, dan aku harap pasneh yang persahabatan antara kami akan terjalin semula.. insyaALLAH... m0ga ALLAH swt mempermudahkan urusanku.. ameen.. ya rabbal alameen....

ilalliqa'
wassalam

No comments: